Tjugohundrasjutton

Tog bilden när jag var 14 år gammal, fortfarande en av mina favoriter.
 
Bara jag som knappt rör kameran på vintern? Svinkallt, mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem...
 
Då var vi här igen, nytt år med nya förväntningar och förhoppningar. 2016 var okej, men kan inte påstå att det var mer än så. Hade så stora förväntningar och planer som gick i kras helt totalt. Allt ändrades och jag var tillbaka på ruta noll igen...  Dock känner jag att jag växte till lite som person. Jag fick annat perspektiv och andra prioriteringar. Gjorde även en del inköp som jag vanligtvis inte skulle unna mig med.
 
Nu tänkte jag dela med mig av mina mindre mål som har under det nya året. Dem större delar jag med mig av när jag uppnått dem (observera 'när' och inte 'om'). Är helt klart mer inspirerad och motiverad än någonsin. 2017 ska bli mitt höjdarår har jag bestämt! Finns så mycket jag vill åstadkomma, här kommer dock dem mål som kanske inte betyder mest men vore kul att bocka av...
 
- Ladda upp ett klipp på Youtube. Tänker mig kanske ett långt klipp med alla favorit/vardags minnen under året, blir lite som "det här var mitt liv 2017". Har nästintill glömt av att jag har filmfunktionen på min nyare kamera... Dags att ta sig i kragen och börja filma mer helt enkelt!
 
- Gå på minst en konsert. Måste nästan gå på en konsert varje år för att kunna fungera normalt känns det som. Nej, men det är kul att ha något att se fram mot under året och konserter är ju bland det bästa som finns.
 
- Läsa minst 20 böcker. Lyckades jag med detta 2016 bör jag klara av det 2017 med!
 
- Bli aktiv på mitt instagramkonto för bara min konst (@alyaraartist). Kontot har varit ganska stillastående ett bra tag och vill ta tag i det och måla mer så jag har mer att visa upp!
 
- Börja blogga. Främst för att kunna se tillbaka på allt jag upplevt men också för att bli mer motiverad och engagerad att göra mer kreativa saker. Kommer fokusera på kvalitet istället för kvantitet. Kanske lyckas man inspirera någon annan? Det vore helt klart det ultimata målet.
 
- Dokumentera allt bra som händer under året. Kanske med hjälp av en burk och smålappar eller bara en lista på mobilen. Liknande bloggens funktion men kommer nog innehålla lite mer personliga grejer.
 
- Måla en abstrakt tavla. Något jag alltid har velat göra men har alltid kännt mig så osäker. Likaså skapa mina egna "karaktärer", gärna lite abstrakta eller något övernaturligt kanske?
 
- Göra en visionboard. Jag har planerat att göra en de senaste fem åren men något har alltid varit ivägen (jag själv, har inte varit tillräckligt motiverad). Men nu jävlar ska detta bli ett år av förändringar och framgång på alla plan av mitt liv har jag bestämt!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback