I ♥ embellishment

Embellished playsuit / Asos
 
När man inte känner för den lilla svarta... tar man de snyggaste man har i garderoben! Denna korta byxdress är just det för mig i alla fall, om man bortser från att den väger ett ton och man knappt man röra sig i den. Den var dock alldeles för kort på mig för att kunna ha den som en byxdress utan något under eller över. Använde den i alla fall på juldagens utgång, med såklart lite wardrobe malfunction när man är som mest stressad.
 
Dagen innan hade vi sprättat upp grenen och sytt dit tryckknappar istället eftersom dragkedjan går enda upp till nacken. Annars hade jag varit tvungen att ha med mig någon hela kvällen för att hjälpa mig dra ner dragkedjan titt som tätt. Självklart var jag dum och inte provade den innan. Så när jag kom hem sent efter ett julfirande med släkten och skulle byta om för utgång, kunde jag inte knäppa knapparna. Det blev typ för snävt för den var så kort? I alla fall var vi tvugna och sy igen den igen för att fem minuter senare vara påväg med kjol över och höga knästövlar till. Ogjort arbete och var tvungen att ha med mig någon hela kvällen ändå, stackarn...
 
Men finns det ens något snyggare än embellishments (och läder... och höga knästövlar)? Är förövrigt det snyggaste jag vet och tittar efter det överallt nu nästan. Fastnade för den direkt och har nog aldig fått så många komplimanger av både tjejer och killar på en kväll. Önskar bara jag inte hade haft hair malfunction också den kvällen... Annars completo!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback