Mina favoritkonstnärer

 
Charmaine Olivia / www.charmaineolivia.com / www.instagram.com/charmaineolivia
Först ut är kanske nummer 1 på listan (ändras hela tiden men hon återkommer ständigt). Jag tycker man känner igen sig i henne och bara hon som person är inspirerande. Sättet hon skapar konst på är intressant, nytänkande och aldrig någonsin tråkigt. Älskar framförallt hennes lite äldre konstverk (2-3 år tillbaka) där tavlan "Kudra" förmodligen är min favorittavla någonsin. Vore en dröm att se en av hennes utställningar i San Fransisco på riktigt någon dag!
 
 
Pippa McManus / www.pippamcmanus.com / www.instagram.com/pippamcmanus
Konstnären är en populär australisk illustratör som skapar efter modet. Hennes verk blir enligt mig bättre och bättre för varje gång och man blir aldrig någonsin uttråkad. Hur kan man med alla mönster, färger och tekniker? Älskar hennes unika teknik med användandet av eventuellt blyerts/kol och akryl. En klar favorit och skulle gärna vilja ha några verk hängandes här hemma, framförallt "Petal Playground" och "Ultraviolet Love" som är mina absoluta favoriter.
 
 
Anya Brock / www.anyabrock.com / www.instagram.com/anyapaintface
Om du letar tavlor till hemmet är Anya Brock experten på att skapa dessa. Aningen abstrakta och extrema starka färger är hennes kännetecken. Man kan hitta murals med hennes konstverk på exempelvis Bondi beach i Australien (vet dock inte om den fortfarande är kvar eller inte). Det är inte ofta jag fastnar för abstrakta porträtt, speciellt inte på djur. Hon inspirerar mig på så sätt att vågra experimentera med färger och skapa mer som passar inredning. Hur snyggt vore det inte med några av dessa hängades hemma? Jag skulle inte tacka nej!
 
Som rubriken redan avslöjat, tänkte jag idag dela med mig av tre favoritkonstnärer (i brist på annat). Är av någon anledning nöjd med att alla råkar vara är kvinnor, främst eftersom det är männen som blivit mest kända i historien. Dessa kvinnor vet dock hur man målar och skapar intressanta, snygga och inspirerande konstverk enligt mig. Älskar alla dessa stilar och älskar också hur extremt olika varandra dem är. 
 
När min egna inspiration och motivering tryter hjälper det ibland att bara se andras verk. Dock är det svårt att ständigt hålla sig motiverad och faktiskt slutföra projekt, eftersom det är så mycket som spelar in och händer i livet. Jobbar jag om dagarna exempelvis förstör jag min målarrytmn helt och hållet. Min motivation blir som bortblåst och prokrastinationen tar sin plats igen. Men imorgon tar vi oss i kragen igen...
 
Har du någon favoritkonstnär? Isåfall, vem?
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback