Jag längtar efter...

Vårbilder från förra året när jag var och rastade min nyinköpta kompakta systemkamera. 
 
...Våren! Precis som de flesta misstänker jag. Saknar värmen, solen och grönskan... Humöret går från 0-100 direkt och man känner sig helt plötsligt inte lika "instängd" som på vintern. Försöker vara positiv men dessa månader på året är ju dem mest ledsamma av dem alla, tyvärr.
 
...Fifty Shades Darker. Jag och min kompis har köpt biljetter till smygpremiären på Tisdag, kommer bli så kul och ack så efterlängtat (typ två år för länge?). Kommer bli så kul eftersom det gått två år sen jag läste böckerna. Eftersom jag läste alla tre på mindre än en vecka är det lite luddigt vad som händer i vilken bok, så överraskad blir jag oavsett!
 
...Promenader ute i solen. Vilken lyx det är egentligen. I alla fall i detta land. Och i solen menar jag också i tvåsiffriga plusgrader helst. Råkade först skriva skolan istället för solen i farten, tack och lov att så inte är fallet i alla fall!
 
...En konsert. Har inte bokat en ännu men har velat fram och tillbaka. Jag och min kompis tänkte att vi skulle försöka skaffa biljetter till Ed Sheeran men råkade ju säga fel datum, då visade sig att hon inte kunde just den dagen konserten faktiskt var på. Så typiskt. Vill gå på Beyoncé men eftersom hon väntar tvillingar lär det nog ta ett par år innan hon börjar turnera igen... Jaja, någon mer bra bör väl ta och turnera snart!
 
...Att dumpa vinterjackan. Någonting man ändå ser fram mot lika snabbt som man tar på sig den för första gången i oktober/november. Höst- och vårkläderna är ju trots allt dem snyggaste om du frågar mig!
 
Försöker som sagt vara positiv och leva lite mer i nuet. Det finns såklart fördelar med vintern också... Man får anledning att mysa inne med varma filtar, läsa bra böcker och tända ljus exempelvis. Eller binge-titta Sons of Anarchy precis som jag ska göra just nu, och det med gott samvete! Bara en säsong kvar...
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback